Gry webowe w HTML5/JS (Andrzej Mazur) – FullStak #6

W tym odcinku rozmawiam z Andrzejem Mazurem o tworzeniu przeglądarkowych gier z użyciem front-endowych technologii. W podcaście przepytałem swojego gościa o start w branży webowych gier oraz o przyszłość tej wirtualnej rozrywki. Andrzej posiada ogromną wiedzę na temat webowego gamedevu i chętnie się nią dzieli w tym podcaście oraz wielu innych inicjatywach, których jest autorem (m.in konkurs js13kgames, newsletter Gamedev.js, meetup Gamedev.js).

Gorąco zapraszam do odsłuchu naszej rozmowy!

  • 1:00 – Pierwszy język programowania i gra HTML/JS/CSS Andrzeja
  • 2:30 – Snake w jQuery?!
  • 4:45 – Tworzenie gier webowych na pełen etat
  • 6:40 – Jak zacząć robić gry?
  • 12:20 – Polecane materiały do nauki
  • 15:40 – Rynek pracy w webowym gamedev’ie
  • 23:15 – Przyszłość gier JavaScript (WebGPU, Webassembly, WebGL, Web Monetization)
  • 30:00 – Ochrona kodu gier webowych
  • 35:00 – Nauka z kodu źródłowego gier
  • 38:30 – Konkurs na najlepszą grę, która ma mniej niż 13 kilobajtów (js13kgames)
  • 42:00 – Newsletter dla twórców gier przeglądarkowych
  • 45:00 – Meetup dla twórców gier webowych
  • 48:00 – Gry VR/AR z użyciem HTML5/JS/CSS
  • 52:00 – Testowanie gier VR bez sprzętu jak Oculus
  • 55:20 – Grant for the Web

Rozmawiali:

Linki, materiały do tego odcinka:

Podobał Ci się ten materiał? Daj nam znać co o nim sądzisz!